Artykuły prasowe

1. Badania reologiczne i sensoryczne stosowane do oceny preparatów kosmetycznych

Badania sensoryczne są jedną z najważniejszych metod oceny kosmetyków, stosowane zarówno w trakcie opracowywania nowych receptur jak i podczas potwierdzenia skuteczności wyrobu. Podczas gdy badania chemiczne charakteryzują skład chemiczny i wartość odżywczą produktu, badania fizyczne jego właściwości reologiczne i strukturalne, zaś badania mikrobiologiczne rodzaj i ilość mikroflory (o pozytywnym lub negatywnym działaniu), badania sensoryczne charakteryzują produkt kosmetyczny w kategoriach najbardziej zbliżonych do doznań będących codziennie udziałem każdego człowieka podczas aplikacji kosmetyku na skórę.

CAŁY ARTYKUŁ ZNAJDZIESZ TUTAJ: Badania reologiczne i sensoryczne


2. Nowoczesne metody badań kosmetyków na przykładzie linii Skalpel – bezinwazyjna redukcja zmarszczek oraz innowacyjne składniki aktywne wykorzystywane w profesjonalnej pielęgnacji.

W ciągu ostatnich dwudziestu lat można zaobserwować w Polsce intensywny rozwój kosmetologii, który jest związany ze zmianami pokoleniowymi, rosnącymi potrzebami społeczeństwa, ale przede wszystkim intensywnym rozwojem nauk medycznych. Można zauważyć, że rozwój tej dziedziny pełni ważną rolę w życiu człowieka, który od wieków stale poszukiwał preparatów, eliksirów i specyfików, mających zapewnić mu wieczną młodość i urodę. Dziś wiadomo, że procesy starzenia można jedynie opóźnić. Dlatego każdego dnia w  laboratoriach (ośrodkach badawczych) powstają coraz bardziej innowacyjne produkty kosmetyczne oraz zostają opracowane nowe metody ich aplikacji, mające na celu poprawić wywoływany przez nie efekt i zwiększyć ich skuteczność.

CAŁY ARTYKUŁ ZNAJDZIESZ TUTAJ: Nowoczesne metody badań kosmetyków na przykładzie linii Skalpel